Vaasan Sportin ja Närpiön leipätehtaan yhteistyö

Vaasan Sportin ja Närpiön leipätehtaan yhteistyö

Lanseeraus
Nyt lanseerataan kaksi kiekkoa
 RUISROUHEKIEKKO
 KAURAKIEKKO
Ja kolmas kiekko ennen kauden alkua

Tuotteet ovat olleet viikon ajan mynnissä Vaasan seudulla seuraavasti
 Citymarketit
 K-kaupat
 Prisma

Kampanjoimaan ehtivät ensimmäisenä Kivihaan ja keskustan Citymarketit, joilla perjantaina 11.4.2008 on Sportin pelaajia konsulentteina kl 11-19.

Uskomme tuotteiden houkuttelevan nuoria ostajia terveellisimpien elintarvikkeiden pariin.

Tausta
Miten paikallisena leipomona voitaisiin saada tuotteita kaupan hyllylle, kun kauppaketjut keskitetysti sanelevat tarjonnan. Kestävän kehityksen myötä paikallisten toimittajien rooli pitäisi kasvaa. Leipää ei näillä kohonneilla polttoainekustannuksilla/päästöillä kannata kuljettaa pitkiä matkoja.

Idea
Tuomalla alueella erittäin vahvan HOCKEY-SPORT tuotemerkin alle terveellisiä leipomotuotteita, uskomme kuluttajan heräävän/palaavan paikallisen toimittajan ostajaksi. Muuttamalla logistiikkaa voidaan yksi väliporras jättää pois, ja tämän osuuden jakaa HOCKEY-SPORT:ille. Eli tuotiin pakkauksen tekstiin maininta:
10 SENTTIÄ JOKAISESTA MYYDYSTÄ LEIVÄSTÄ HOCKEY-SPORTILLE
Olemme ylpeitä että saamme olla mukana rakentamassa HOCKEY-SPORT brändiä ja toivotaan menestystä kaudelle 2008-2009.

Närpiön leipätehdas perustettiin 1929, eli samana vuonna kun Suomen Jääkiekkoliitto perustettiin.
Sodan aikana toimitettiin näkkileipää Suomen armeijalle. Sodan jälkeen meiltä meni korppuja Lapin jälleenrakentamisesta vastaaville jätkille.
Liikevaihto 2000-luvulla vajaat 3 miljoona euroa/vuosi. Noin 40 henkeä työllistävä organisaatio. Asiakkaita Kokkolasta Helsinkiin.

NB - Hyvää leipää vuodesta 1929