Jonne Kemppainen on Sportin uusi markkinointijohtaja

Vaasan Sportin uuden strategian keskiössä on pelaajakehitys ja panostus liiketoiminnan kehittämiseen. Liiketoiminnan näkökulmasta tärkeimmät kehityskohteet lyhyellä aikavälillä ovat asiakaskokemuksen kehittäminen ja yhteisöllisyyden lisääminen. Hieman pidemmällä aikavälillä liiketoimintamahdollisuuksia tullaan tarkistemaan laajemminkin.

Jonne Kemppainen


Vaasan Sportin uuden strategian keskiössä on pelaajakehitys ja panostus liiketoiminnan kehittämiseen. Liiketoiminnan näkökulmasta tärkeimmät kehityskohteet lyhyellä aikavälillä ovat asiakaskokemuksen kehittäminen ja yhteisöllisyyden lisääminen. Hieman pidemmällä aikavälillä liiketoimintamahdollisuuksia tullaan tarkistemaan laajemminkin.

Jonne Kemppaisella on pitkä ura huippu-urheilijana pesäpallossa ja mittava kokemus urheilu- ja tapahtumaliiketoiminnasta. Hän on työskennellyt Super-Joma Oy:n toimitusjohtajana ja myyntipäällikkönä, Suomen Pesäpalloliiton myyntijohtajana ja Superpesiksen toimitusjohtajana. Kemppaisella on myös vankka kokemus tapahtuma-alalta missä hän on toiminut mm. Antti Tuiskun olympiastadionkonsertin kumppanuuspäällikkönä sekä Warner Musicin Brand & Partnership Managerina.

- Jonne Kemppainen tuo Vaasan Sportiin sekä vahvaa osaamista että uutta verkostoa Pohjanmaan ja Etelä-Pohjanmaan alueelta, sekä tapahtuma-alalta. Näitä asioita tarvitaan, kun halutaan kehittää ja jollain aikavälillä myös laajentaa liiketoimintaamme, sanoo Vaasan Sportin toimitusjohtaja Tomas Kurtén.

- Päätös Sportiin lähtemisestä tuli nopeasti. Seuran tulevaisuuden suunnitelmat, avarakatseisuus kehitystyötä kohtaan sekä iso potentiaali seuran ympärillä olivat ratkaisevat tekijät päätökseeni. Pelaajauran jälkeen olen tehnyt paljon töitä pesäpallon kehittämisen eteen, josta uskon olevan hyötyä myös jääkiekon parissa. Myös viimeiset vuodet musiikkimaailmassa tukevat varmasti uutta rooliani Sportissa, toteaa Sportin uusi markkinointijohtaja Jonne Kemppainen.

Jonne Kemppainen aloittaa työt Vaasan Sportissa pääsiäisen jälkeen.