Ejendals Suomi Oy ja Sport yhteistyöhön: Pohjalainen Jalas näkyy LiigaSportissa

Yhteistyö Pohjanmaan isojen yritysten kanssa saa jatkoa, kun Sport ja Ejendals Suomi Oy solmivat yhteistyösopimuksen tulevasta Liigakaudesta. Ejendals tunnetaan alueella paremmin Jalas –erikoisjalkineistaan, jonka päätuotteita ovat teollisuuden ja palvelusektorin työ- ja turvajalkineet. Ejendals tahtoo ottaa täyden hyödyn irti uuden Liigatulokkaan näkyvyydestä.

 

Jalas omaa pitkät perinteet Pohjanmaalla. Vuodesta 1916 alkaen Urho Viljanmaa Oy on valmistanut laadukkaita jalkineita niin työ- kuin urheilukäyttöön. Urheilua seuraavalle merkki on tuttu varsinkin hiihto- ja mäkihyppymonojen kautta ja valikoimassa oli myös suunnistusjalkineet. Tänään Jalas valmistaa työ- ja turvajalkineita. Jalasjärven Jokipiissä sijaitseva tehdas työllistää 200 jalkinealan ammattilaista. Vuodesta 2008 saakka Jalas on ollut osa ruotsalaista Ejendals-konsernia.

- 60 –vuotias perheyhtiö Ejendals AB on Pohjoismaiden suurin työ- ja turvajalkineiden sekä käsineiden toimittaja. Ejendalsin ja Jalaksen tarina juontaa kolmenkymmenen vuoden taakse, sillä vuonna 1984 Ejendals alkoi myydä Jalas-turvajalkineita Ruotsissa, kertoo Ejendals Suomi Oy:n myynti- ja markkinointijohtaja Ken Löfgren.

Jääkiekon kautta näkyvyys omassa luokassaan Suomessa

Oman alansa markkinajohtajalla Ejendalsilla on jo pitkä kokemus mainosnäkyvyydestä jääkiekon puolella. Jalas –tuotemerkki näkyi pitkään Jokereiden pelipaidassa ja keväällä yritys oli vahvasti mukana MTV3:n kautta jääkiekon MM-kisoissa. Vielä vahvemmin konserni näkyy kotikonnuillaan Leksandissa Ruotsissa.

-Olemme erittäin vahvasti mukana SHL-joukkue Leksandin mukana Ruotsissa. Haluamme olla mukana paikallisessa huippu-urheilussa ja myös tästä syystä Jalakselle luonnollinen yhteistyökumppani Liigassa on paikallinen joukkue Sport, linjaa Löfgren.

Maakunnallisen kytkennän lisäksi yritys hakee tuotemerkilleen puhdasta näkyvyyttä. Jalas-logo tulee Sportin pelipaitaan ja paikka on tarkkaan harkittu.

-Seuraamme tuotemerkin näkyvyyttä Sponsor Insight –palvelun kautta ja myös sen perusteella olemme valinneet paikkamme paidassa. Haluamme mahdollisimman hyvin brändimme näkyviin eri medioissa. Liigajääkiekko on näkyvyydeltään aivan omassa luokassa kun verrataan muihin urheilulajeihin Suomessa. Jääkiekon kautta tavoitamme myös oman kohderyhmämme hyvin ja laji tuo brändillemme positiivista näkyvyyttä.

Yhteistyötä on hiottu Sportin ja Ejendalsin osalta jo pitkään.

-Mikko otti yhteyttä vuodenvaihteessa ja kun nousu tapahtui asiat liikahti aika vaivattomasti eteenpäin.

Sportin myyntipäällikkö Mikko Aho ei pidättele intoaan uudesta yhteistyökumppanista puhuttaessa.

-Olen erittäin tyytyväinen ja ylpeä tästä uudesta kumppanuudesta, jota on työstetty jo kauemman aikaa. Jalas sekä Sport edustavat Pohjanmaata ja kun viimeinenkin palanen liiganousun myötä loksahti kohdalleen oli yhteistyön aika.

Uusi tulokas Sport kiinnostaa Liigassa erityisesti tulevalla kaudella. Tähän uskotaan myös Ejendalsilla.

-Miettiessämme yhteistyötä, mieleen tuli Sportista New kid on the block –ajatus. Liiga saa pitkästä aikaa uuden joukkueen, jonka media-arvo sekä kiinnostavuus on varmasti korkea heti kun pelit alkavat. Tämä oli myös yksi painava syy lähteä mukaan Sportin liigataipaleelle, päättää Löfgren.  

 

 

Ejendals Suomi Oy:n myynti- ja markkinointijohtaja Ken Löfgren (vas.) uskoo vahvasti Sportin näkyvyyteen uutena tulokkaana Liigassa. Sportin myyntipäällikkö Mikko Aholla kädessään uusin Jalaksen turvakenkämalli, Exalter2.

 

 

 

Teksti ja Kuva: Taneli Jokela