Liiga-tiedote: Muutoksia viikon otteluohjelmaan

Sport pelaa tällä viikolla JYPiä vastaan Lukossa todetun koronavirustartunnan takia. Lue Liiga-tiedote alla!

Liiga-tiedote aiheesta

Lukon Liiga-joukkueessa koronatartuntoja – muutoksia loppuviikon otteluihin

Rauman Lukon Liiga-joukkueessa on todettu koronavirustartuntoja. Joukkue on asetettu karanteeniin. Lauantaille pelattavaksi merkitty JYP–Lukko siirtyy myöhempään ajankohtaan. JYPin perjantain vastustajaksi vaihtuu Sport.

Useammalla Lukon Liiga-joukkueen jäsenellä on todettu koronavirustartunta alkuviikosta. Tartuntojen alkuperä ei ole tiedossa ja kaikki positiiviseksi testatut henkilöt ovat pääosin lieväoireisia. Alueellinen tartuntatautiviranomainen on asettanut koko joukkueen, myös negatiivisen testituloksen saaneet henkilöt, karanteeniin siitäkin huolimatta, että kaikki pelaajat ja toimihenkilöt ovat kahdesti rokotettuja. Karanteenipäätökseen vaikutti se, että joukkue on ollut koko viikon ajan tiiviisti yhdessä samoissa tiloissa ja riski jatkotartunnoille on edelleen olemassa.

Koko joukkue lähetettiin koronatestiin heti, kun ensimmäisen henkilön pikatestin tulos näytti positiivista. Tartuntojen vuoksi Lukon joukkueen jäseniä testataan päivittäin tulevien vuorokausien aikana, jotta jatkotartuntoja ei ilmenisi.

Karanteenipäätöksen myötä keskiviikon CHL-ottelu Bolzanoa vastaan perutaan. Lukko ja CHL tiedottavat jatkotoimenpiteistä CHL-protokollan mukaisesti myöhemmin.

Perjantaille 26. marraskuuta pelattavaksi merkitty JYP–Lukko siirretään myöhempään ajankohtaan. Vastaavasti 28.1.2022 pelattavaksi merkitty JYP–Sport siirrettään pelattavaksi perjantaina 26. marraskuuta klo 18.30.

Liiga ja joukkueet tiedottavat mahdollisista jatkotoimenpiteistä sekä uudesta otteluajankohdasta myöhemmin.